lanceert samen met en  een campagne om zwarte ondernemers in de spotlight te zetten. Dat doen zij samen met de grootste Engelstalige nieuwswebsite in Nederland; een vierde grote partner staat ook in de startblokken om mee te doen.

De campagne heet

Het initiatief is bedoeld om bedrijven van zwarte ondernemers in het vizier te brengen van zoveel potentiele klanten. Velen van hen strugglen doorgaans al, maar nu, vanwege COVID-19 nog meer dan normaal.

Als iedereen in de gemeenschap een maand lang zoveel mogelijk zaken doet met zwarte bedrijven, dan helpen we niet alleen zwart ondernemerschap overleven, we verstevigen ook een pilaar uit onze gemeenschap. De gevestigde ondernemers komen geen business te kort; die doen het goed. Het zijn de zwarte ondernemers die nu overeind moeten worden gehouden. ”

“Daarmee houden we onszelf overeind.
Een zwarte succesvolle ondernemer is een mogelijke werkgever voor werkzoekenden uit de gemeenschap die elders vanwege hun afkomst geweerd worden, een mogelijke stageplek voor die student die vanwege zijn afkomst nergens anders aan de bak komt.
Een mogelijke sponsor voor het maatschappelijke initiatief waarvoor de reguliere ondernemers hun deuren sluiten.
Een mogelijke adverteerder bij zwarte media.”


Daarom willen we iedereen  aansporen om juli 2020 de maand te maken waarin zij zwarte ondernemers steunt. Even geen grote supermarkets, maar de/jouw plaatselijke toko; die hebben ook alles.  Is er niet laatst een online toko gelanceerd? Geen generieke shampoo of lichaamszeep, maar schoonheidsproducten die door afro ondernemers worden geproduceerd. Heb je een taxi nodig? Iemand had toch een snodder app geproduceerd?

Lees verder